18 Oct 2016

Syysloman alku flamingossa -kaaos!

En useinkaan välttämättä kirjoittele negatiivisista kokemuksista, mutta nyt on vaan ihan pakko :).
Ostin hotellimaailman kautta meille jo aikaa sitten kylpylä-hotellipaketin edulliseen hintaan. Siihen kuului siis hotellihuone ja liput Flamingoon kahtena päivänä, sekä liput Naurusaareen. Varasin hotellin puhelimitse ja valitsin päiväksi 15.10, tuolloin en ollut tarkastanut vielä koska on Syysloma koulusta. Se ei sinänsä edes haitannut, mutta vasta samalla viikolla kuulin, että tänä vuonna sekä Tamperelaisilla että Pk- seutulaisilla on loma samaan aikaan (whaaat??)!! Niin ei ole aiempina vuosina ollut koskaan!

Lähdimme Lauantaina ajelemaan Vantaalle. Olin edellisenä iltana vielä ollut yhteydessä Hotellimaailmaan varmistaakseni varauksen (siitä kun ei tullut varmistusta sähköpostiin) ja kysyin vielä pysäköintimaksuista hotellissa, minulle sanottiin sen olevan ilmaista.

Asiat alkoi mennä heti pieleen kun saavuimme hotelliin (Rantasipi airport). Joka paikassa pysäköintialueella oli merkinnät 24h maksullisesta pysäköinnistä, tosin edellisenä iltana minulle oltiin sanottu että respasta täytyy käydä pyytämässä lupalappu, joten mentiin kysymään. Saimme kuulla, että pysäköinti maksaakin 10€/vrk! Sanoin kyllä että minulle sanottiin että on ilmainen, mutta eivät edes pahoitelleet asiaa...sen sijaan kertoi että tien vieressä on ilmaista pysäköidä viikonloppuisin. Onneksemme siellä oli muutama paikka ja saimme sinne auton, mutta koska tuo pysäköinnin hinta jo nostatti niskavillat pystyyn heti alussa, mieli oli jo ärsyyntynyt. Ajattelimme lähteä heti Flamingoon uimaan ja rentoutumaan.

Olin kuullut Flamingosta pelkkää hyvää, joten odotin sitä innolla. Ajaessamme sinne autolla, muistin että Flamingossa onkin ilmainen parkkihalli, joten suuntasimme sinne...niin suuntasi moni muukin. Tässä vaiheessa mietimme että onkohan se ihan täynnä, kun kaikki on sinne menossa. Ajettiin parkkihalli alhaalta ylös ja takaisin alas monen muun auton kanssa löytämättä yhtäkään vapaata paikkaa. Tähän väliin pakko sanoa, että näinkin uudessa paikassa voisi kyllä olla kyltti jossa lukee tilaa/täynnä, ettei aikaa tuhlaannu turhaan paikan etsimiseen!

Jatkoimme letkassa kohti Jumbon parkkipaikkaa, jonossa seisoimme ainakin 20min kunnes pääsimme parkkihalliin. Huokaisimme helpotuksessa kun siellä luki että paikkoja vapaana yli 600...tähän voisi laittaa yhden ruman sanan :D. Paikkoja ei ollut YHTÄKÄÄN....noh, pyörittyämme vielä hetken, ehdimme onneksi saamaan paikan kun joku toinen lähti pois. Kaikki siis hyvin, nyt rentoutumaan!

Flamingoon saavuttuamme vastassa oli nuori tyttö, joka tuntui aivan ymmärtämättömältä. Yritin häneltä tiedustella onko allaosasto ihan täynnä ja sain täysin ympäripyöreän vastauksen, en siis tiennyt onko se vaiko ei. Yritin vielä kysyä että onko nyt kovin täyttä, että jos on niin tulisimme sittenkin vasta seuraavana aamuna uudelleen jos olisi hiljaisempaa. En saanut minkäänlaista vastausta, joten menimme.
Aspa:ssa seisoi kolme henkilöä, joista kaikki katsoivat kun menimme portista sisään RATTAIDEN kanssa, jäimme jumiin ja odotimme rattaat jumissa (Amy kyydissä) ainakin 5min, kun he tuijottavat meitä...hetken päästä vasta joku mies tuli sanomaan että rattaita ei saa viedä kylpylään, täytyy jättää parkkiin. Tätä siis eivät voineet meille huikata ENNEN kun mentiin portista tai vaikka se aspa voinut sanoa, eikä vaunuparkista varsinaista kylttiäkään ollut misään. Olin tässä vaiheessa niin vihainen, että sanoin etten todellakaan jätä rattaita siihen esille, kaikkien saataville. Ottivat ne pyynnöstä siihen tiskin taakse onneksi.

Minä menin Amyn kanssa naisten puolelle, mies poikien kanssa miesten. Yritin etsiä meille lokeroa ja lähes KAIKKI oli käytössä, en saanut Amya mihinkään järkevästi (lisäksi hänellä oli kakka), jouduin siis häntä kantamaan + meidän tavaroita. Halusin sellaisen pienen kopin meille, mutta niiden lähellä ei ollut yhtäkään vapaata lokeroa, joten oli pakko siirtyä. Yhden lokeron löysin lopulta ja laitoin sinne ensin kamat, sitten otin Amylle uikkarit ja vaipan ja lähdin etsimään vessaa jossa vaihtaa. Vessassa ei ollut vaipanvaihtoa lainkaan, joten jouduin loppujen lopuksi vaihtamaan penkillä. Onneksi sentään siellä oli ikean syöttötuoleja, joihin sain laskettua Amyn siksi aikaa että puin itse.

Kun vihdoin pääsimme kylpylän puolelle, järkytyin ihmismäärästä. Se oli aivan täynnä, niin täynnä, että kaikki olivat vierekkäin kuin sillit suolassa altaissa. Aikuiset ihmiset makasivat mahallaan lasten altaassa, niin ettei siellä päässyt edes liikkumaan ja jos niin piti kävellä yli vauva sylissä! Yhtäkään uimavetoa ei pystynyt isossa altaassa ottamaan ja D:nkin päälle jyrättiin jollain lautalla, onneksi olin vieressä. Kylpylä oli paljon pienempi, kun mitä olin ajatellut, tai sitten ihmislauman vuoksi tuntui pieneltä.

Lasten vuoksi oltiin siellä n. tunti, kunnes lähdettiin pois. Ihan kamala reissu kokonaisuudessaan. Uinnin jälkeen piti mennä syömään, mutta toki joka paikassa oli n. tunnin jonot, joten päädyimme ajamaan Tikkurilaan tädilleni ja hakemaan viereisestä kiinalaisesta ruoat. Oli päivän paras valinta :).

Positiivista reissussa oli ihan kiva huone Rantasipissä, mahduttiin hyvin nukkumaan. Muutoin hotelli ja esim. vessat olivat vanhat ja kulahtaneet. Aamiainen oli ok ja lasten leikkitilat myös.

Flamingon asiakaspalvelu oli täysin ala-arvoista kaikinpuolin, olisin todellakin halunnut kuulla että allasosasto on todella täynnä (kuten se oli), niin olisimme suosilla jättänyt kokemuksen seuraavaan aamuun. Hotellimaailman olisi kyllä pitänyt tietää että parkki ei ole ilmainen ja pahoittelut asiaan hotellin puolesta olisi ollut paikallaan.

Seuraavana aamuna pojat kävivät Naurusaaressa ja minä Amyn kanssa kirppiksellä ja Jumbon Zarassa. Kävimme syömässä Makaronitehtaassa, jossa oli aivan ihanat ruuat ja erinomainen palvelu! Siitä olikin kiva jatkaa matkaa takaisin kotiin!

Pakko vielä sanoa, että keväällä olimme yötä Sokos Hotel Flamingossa, joka oli hieno ja kaikinpuolin kiva ja aamiainen oli erinomainen. Emme tuolloin käyneet kylpylässä, mutta hotelli saa ehdottomasti suosituksen!

Ehkä uskaltaudumme joskus kokeilemaan kylpylää uudelleen, mutta ehdottomasti kaikkein hiljaisimpaan aikaan :D.

1 comment:

1. Ei kuulosta kivalta kokemukselta. Me oltiin syyslomaviikolla Tallinnassa 4 pv ja sielläkin hotelli oli täynnä suomalaisia. Ei kiva! En olisi mennyt, jos olisin tiennyt, että Etelä-Suomen syysloma oli samaan aikaan. :-(