26 Sept 2014

Let's get cleaning! with Vileda!

Viledalla on menossa Tunti lisää lapselle- kampanja ja sen tiimoilta saimme siivousta helpottamaan kivan ja erittäin tarpeeseen tulevan paketin. Tunti lisää lapselle- hyväntekeväisyyskampanja painottaa perheen yhteisen ajan tärkeyttä. Kampanjalla kerätään rahaa lasten ja nuorten mielenterveystyön kehittämiseen. Kampanja tehdään yhteistyössä Lastenklinikoiden Kummien kanssa ja Vileda lahjoittaa 100 euroa jokaista kampanjan aikana tehtyä aikaa säästävää siivousvinkkiä kohden!

Meille siivousvälineet tulivat täydelliseen aikaan, sillä olimme juuri muuttaneet ja remontti oli osittain kesken, joten pölyä ja likaa löytyi (ja löytyy vieläkin!) kiitettävästi. Täytyy myös myöntää, että olen maailman huonoin siivoustarvikkeiden ostaja! Olen ostanut vain välttämättömiä tarvikkeita, joten oleellisesti meidän siivous on hyvin pitkälti ollut ns. perussiivousta, perus välineillä.

Nyt saimme kuitenkin testiin sellaisia mistä on oikeasti meille todella paljon hyötyä ja säästää aikaa.

Olen aiemmin kokenut parhaaksi pestä lattiat konttaamalla rätin kanssa,  koska koin aikaisemman mopinvarren aivan liian pitkäksi itselleni ja näin ollen hankalaksi käyttää. Saimmekin Viledalta kaksi eri moppia, joista toinen 1-2 Spray on aivan huippu! Mopissa on säiliö, johon lattianpesuaine laitetaan ja varresta saa painettua suihkauksen joka menee suoraa lattiaan mopin eteen. Sitä olemme käyttäneet jo useasti ja toimii erinomaisesti myös meidän parkettilattiassa.

Tästä siis ehdottomasti on tullut sen verran helppoa, että säästää ehdottomasti lattianpesuun aiemmin kulunutta aikaa! Toinen huipputuote mihin rakastuin, on tuo Magical- suihke ja sininen liina. Se on erityisesti lasille ja kromiosille(mm. suihku/hana). Itse olen käyttänyt sitä meidän ikkunoissa, jotka  aina tahmaiset sekä eteisen peililiukuovissa. Pullosta suihkautetaan tahraan hieman ja pyyhitään kuivaksi sinisellä liinalla -puhdasta!
Paketissa oli mukana myös taikasieni, joka eri merkiltä oli aiemmin tuttu ja toimii siis lähes kaikkiin tahroihin. Olen sillä pari kertaa puhdistanut kynän jälkiä parketista varovasti ja sain maalarinteipistä jääneet liimajäljet sillä ikkunasta irti.

Mukana tuli myös oiva pikku apu kylpyhuoneen siivoukseen, jota olen toistaiseksi kokeillut vain pari kertaa (meidän kylppäri on aina täynnä tavaraa joten sitä ei voi kunnolla siivota :D ).

Mun ehdoton siivousvinkki on hankkia tuo Viledan 1-2 Spray moppi! Sen jälkeen ei kyllä haluaisi pestä lattioita millään muulla!

Millä välineillä teillä siivotaan?

3 comments:

  1. Tunnin saa lisää kun ostaa Suomalaista Siniä, tuetaan näinä aikoina kotimaista työtä.

    ReplyDelete
  2. Kiitos postauksestasi hyvän asian puolesta :)
    Terv, Hanna / Vileda

    ReplyDelete
  3. Mä olin kans tässä kampanjassa mukana ja tykästyin myös tohon moppiin! Ihan paras! :D

    ReplyDelete